Osvrt 14.11.2017

Osvrt i najava: poboljšati igru u gostima

Zamolili smo sportskog novinara i komentatora Medveščakovih utakmica Igora Oslića da se osvrne na dosadašnji dio sezone i na utakmicu koja nas očekuje. Krenimo redom…

Bliži se polovica regularnog dijela Medveščakove povratničke sezone u EBEL-u. Nakon 17 odigranih utakmica Medvjedi su trenutno na 5. poziciji sa 27 osvojenih bodova. Dosada su pobijedili 9, izgubili 8 puta uz gol razliku 54-55. U dosadašnjem tijeku sezone bilo je i pozitivnih i nešto manje pozitivnih događaja i detalja koji su utjecali na plasman, a koje zaslužuju da ih izanaliziramo.

GOLMANI

Medveščak je u sezonu krenuo sa Gašperom Krošeljom kao nominalno prvim golmanom momčadi. Slovencu je ovo bio 3. mandat u Zagrebu, sjećamo ga se još iz doba Interlige, prvog EBEL razdoblja te 3. KHL sezone. Mnoge su stvari iz prošlosti budile optimizam vezan uz 30-godišnjeg Slovenca. U prvoj EBEL sezoni na krilima raspoloženog Krošelja Medveščak je prošao Graz u četvrtfinalu doigravanja, u KHL-u je Krošelj čak bio proglašen golmanom tjedna, a pogotovo je bila važna činjenica da je ponajviše zahvaljujući njemu Slovenija izborila nastup na predstojećim Olimpijskim igrama u Južnoj Koreji. Uoči početka sezone prevladavalo je mišljenje da je Krošelj pravi golman za EBEL i da bi trebao biti među najboljim vratarima lige. Situacija se na žalost nije pokazala takvom. Slovenčev pomalo nesiguran ulazak u sezonu uz neugodnu ozljedu uvelike se odrazio na igru momčadi koja je u prvih nekoliko kola boravila na začelju lige naveo je medveščakovog sportskog direktora Foxa da se zahvali Slovencu i krene u potragu za novim golmanom. Kao privremeno rješenje sjajnim se pokazao Drew MacIntyre, iskusni kanadski golman kojega se mnogi sjećaju iz prethodne KHL sezone u kojoj je bio sjajan. 34-godišnji Kanađanin branio je na 5 utakmica i to zaista maestralno te pomogao Medvjedima da poprave plasman na ljestvici. Budući da je bio samo privremeno rješenje, vodstvo Kluba znalo je da moraju pronaći golmana koji će nastaviti njegovim stopama i to je uspješno napravila. Kevin Poulin, 27-godišnji Kanađanin, itekako je uspješno zamijenio MacIntyera, trenutno je drugi vratar lige sa 95 % obrana.

S njim na golu momčad je dodatno dobila na sigurnosti te nastavila sa usponom na ljestvici, a ukoliko Poulin nastavi sa ovakvim izvedbama i ne iskoristi svoje ugovorne klauzule do prijelaznog roka u prosincu, za očekivati je da će Medveščak još više napredovati po pitanju plasmana. Nesumnjivo je, ma koliko neki tvrde drugačije, kako će i Poulinov boravak u Zagrebu i zajedničko treniranje s ostalim golmanima, imati itekako pozitivan utjecaj na Medveščakove mlade golmane,Vilima Rosandića i Vitu Nikolića. Vilim Rosandić sjajno je iskoristio priliku na utakmici protiv Graza koju je Medveščak dobio 5:2 u Ledenoj te pokazao da se na njega itekako može računati u sezoni te u budućnosti.

OZLJEDE

Ozljede su na žalost sastavni dio svakog sporta tako da ni hokej tu nije iznimka, no ono što se u ranom dijelu sezone događalo u Brlogu zaista i nije uobičajeno. Već na samom početku sezone ozlijedio se prvi golman Krošelj, a nakon njega teška ozljeda zadesila je i kapetana momčadi, „ličkog diva“ Nathana Perkovicha, koji je morao na operaciju i pauzirat će duže vrijeme. Dugoročno se  ozlijedio i branič Adam Deutsch, koji je prije nekoliko tjedana započeo rehabilitaciju. Ozljede su također zadesile Maria Puskaricha, Tomaša Netika, Jozefa Baleja, Harria Tikkanena i Marka Poyhonena, a na jednu je utakmicu uz spomenute ozljede suspendiran bio Alexx Privitera. Na pojedinim utakmicama Medvjedi su morali igrati sa samo četvoricom spremnih bekova, što svakako nije bilo jednostavno i tu, jednako tako, treba tražiti uzroke nekih poraza, jer treneru definitivno nije lako stalno miješati uigrane postave. Također,  nije realno očekivati da samo četiri beka mogu odigrati utakmicu u istom ritmu svih 60 minuta. Zahvaljujući velikoj borbenosti i disciplini u igri uz raspoloženog Poulina na golu, Medveščak je i u okrnjenom sastavu pobjeđivao jake protivnike. Reprezentativna stanka je stoga itekako dobro došla Medveščaku, roster će se popuniti kada se priključe oporavljeni igrači, a s kompletnom ekipom i pouzdanim Poulinom na golu Medveščak se ima pravo vjerovati u dobar, prolaznan plasmanu na kraju regularnog dijele sezone.

DOMAĆE vs. GOSTUJUĆE UTAKMICE

Kao što smo već rekli, Medveščak trenutno zauzima 5. mjesto na ljestvici EBEL-a. No kada pogledamo učinak kod kuće i u gostima nalazimo dvije dijametralno suprotne činjenice. Da se sve utakmice kojim slučajem igraju kod kuće, Medveščak bi se s pravom mogao nadati naslovu prvaka! Zagrepčani su trenutno najbolja domaćinska momčad EBEL-a. U 9 susreta u Ledenoj, Medveščak je ostvario 7 pobjeda u regularnom dijelu te poraze u produžetku od Fehervara i nakon kaznenih udaraca od Linza. U Zagrebu su padali Graz, KAC, Vienna, Innsbruck, Znojmo, Villach i Bolzano, što samo potvrđuje koliko su Medvjedi, naravno uz pomoć sjajnih navijača, moćna domaćinska momčad. No kada se osvrnemo na gostujuće utakmice,  situacija je potpuno drugačija. Medveščak je trenutno najmanje uspješna gostujuća momčad sa samo dvije pobjede u produžecima (Dornbirn i Znojmo) i čak 6 poraza u regularnom dijelu susreta ( Villach, Red Bull Salzburg, Innsbruck, Graz, Bolzano i Linz). Mnogi igrači, kao i sam trener Cameron ističu kako je u EBEL-u ključ uspjeha pobjeđivanje u gostima, no očito u Medveščaku moraju poraditi na tome. Sezona još uvijek nije stigla niti do polovice regularnog dijela, vremena za podizanje forme ima, a povratkom  ozlijeđenih igrača za očekivati je da će Medveščak pobjeđivati i u gostima u nastavku sezone. Uz kompletnu obranu, igrači poput Netika, Oldena, Morleya, Koskirante i ostalih, definitivno mogu donijeti prevagu na ledu.  Posebno treba izdvojiti Tylera Morleya, 25-godišnjeg kanadskog napadača, koji se pokazao kao veliko pojačanje i trenutno je po učinku drugi igrač lige sa 23 boda.

GOSTOVANJE KOD KAC-a

Priliku za gostujuće bodove Medvjedi imaju već u srijedu protiv starog suparnika KAC-a u Klagenfurtu. U prvom susretu sezone Medvjedi su slavili 5:1 u Ledenoj, a Korušani zasigurno žele osvetu u svojoj Stadthalle u Klagenfurtu. Upravo tako razmišlja i Medveščakov trener Connor Cameron.

„Nadam se da će nam se vratiti neki ozlijeđeni igrači. U Klagenfurtu nas očekuje teška utakmice i sigurno će nam se željeti osvetiti za poraz 5:1 u Zagrebu. Sjajno su strukturirana momčad, imaju dobar power play i teško je igrati protiv njih u gostima, no idemo na pobjedu“- izjavio je uoči dvoboja Medveščakov trener.

Utakmica počinje u srijedu u 19 sati i 15 minuta i Medvjedi će tražiti svoju 6. pobjedu u 18 . međusobnom susretu u Klagenfurtu.

EBEL 2017./2018.
no. Klub GP W L pts